توسعه دهندگان بلاک چین صندوق 50 میلیون دلاری را برای افزایش پذیرش Wormhole راه اندازی می کنند.

IMG_20230520_105125_530

Wormhole یک پروتکل پیام رسانی متقابل زنجیره ای است که اغلب برای انتقال دارایی ها از یک بلاک چین به زنجیره دیگر استفاده می شود.

طبق اعلامیه 18 مه، یک صندوق 50 میلیون دلاری برای کمک به استارت‌آپ‌هایی که از پروتکل پیام‌رسانی زنجیره‌ای Wormhole استفاده می‌کنند، راه‌اندازی شده است.  صندوق جدید توسط صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر Borderless Capital مدیریت می شود و توسط بیش از 20 تیم توسعه بلاک چین و شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر از جمله Circle، Polygon Ventures، Solana Foundation، Jump Crypto و دیگران پشتیبانی می شود.

زمان آن رسیده است که ساخت و ساز در کریپتو را بیش از هر زمان دیگری در دسترس قرار دهیم.طبق صفحه برنامه خود در وب‌سایت Wormhole، که همچنین صندوق را به‌عنوان «ضد ماکسی» توصیف می‌کند، این صندوق به استارت‌آپ‌هایی کمک می‌کند که «برنامه‌ها، زیرساخت‌ها، یا ابزارهای پیشرفته‌ای را که اکوسیستم‌های متعددی را در بر می‌گیرند، نوآوری می‌کنند».  که برای حل مشکلات کاربران به بیش از یک بلاک چین نیاز است.

دیوید گارسیا، مدیرعامل و شریک مدیریت Borderless Capital، اظهار داشت که فکر می‌کند صندوق جدید به رشد اقتصاد Web3 کمک می‌کند و به برنامه‌ها اجازه می‌دهد تا کاربران جدید را جذب کنند.

هدف ما این است که سازندگان را توانمند کنیم تا از محدودیت‌های اکوسیستم‌های فردی فراتر رفته و راه را برای برنامه‌ها و پروتکل‌های بلاک چین برای تحقق کامل پتانسیل خود هموار کنیم.»Wormhole یک پروتکل پیام رسانی متقابل زنجیره ای است.  این اجازه می دهد تا شبکه های مختلف بلاک چین با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و اغلب برای ایجاد پل دارایی از یک شبکه به شبکه دیگر استفاده می شود.  به عنوان مثال، اگر کاربران می خواستند اتر (ETH) را از شبکه اتریوم به شبکه Solana منتقل کنند، می توانند این کار را با استفاده از Wormhole انجام دهند.  در این اطلاعیه آمده است که به بیش از 20 شبکه مختلف متصل است. از دیگر پروتکل های پیام رسانی زنجیره ای می توان به LayerZero، Celer، deBridge و بسیاری دیگر اشاره کرد.

Wormhole شبکه شرکای خود را در چند ماه گذشته گسترش داده است.  در ژانویه، صرافی رمزارز Uniswap آن را به‌عنوان پروتکل پل‌سازی رسمی برای حاکمیت زنجیره‌ای بین اتریوم و شبکه BNB انتخاب کرد.  و در 26 آوریل، Wormhole با پروتکل انتقال زنجیره‌ای Circle ادغام شد تا امکان انتقال ساده‌تر کوین USD را فراهم کند.

  با این حال، Wormhole در گذشته نیز با بحث‌هایی در مورد امنیت خود مواجه شده است.  پل سولانا آن در فوریه 2022 هک شد که منجر به خسارت 321 میلیون دلاری شد.  توسعه دهندگان بعداً کد معیوب را که منجر به اکسپلویت شده بود وصله کردند و همه کاربران را بازپرداخت کردند.

Related Posts

Leave a comment