جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا می‌گوید که صنعت بانکداری احتمالاً به غول‌های بزرگ‌تر تبدیل خواهد شد، زیرا این صنعت همچنان روزهای سختی را می‌گذراند.

IMG_20230522_104739_815

این هفته، یلن با بیش از دوجین مدیران اجرایی که توسط موسسه سیاست بانکی (BPI) تشکیل شده بود، ملاقات کرد تا در مورد وضعیت فعلی اقتصاد و برنامه اقتصادی پرزیدنت بایدن گفتگو کند.

 طبق گزارش خزانه داری،وزیر یلن بار دیگر بر قدرت و سلامت سیستم بانکی ایالات متحده تاکید کرد و خاطرنشان کرد که این سیستم به خوبی با نقدینگی قوی باقی می ماند. وی خاطرنشان کرد که اقدام قاطع فدرال توسط تنظیم کننده ها و دولت در ماه مارس برای حمایت از سپرده گذاران به تقویت اعتماد عمومی به سیستم بانکی و کاهش سرایت مالی کمک کرد.

 اگرچه به نظر می رسد یلن قدرت سیستم بانکی ایالات متحده را پیش بینی می کند، سی ان ان به نقل از منابع آگاه به این موضوع اشاره می کند که وزیر خزانه داری نیز در این نشست درباره احتمال ادغام بانک ها صحبت کرده است.

طبق گزارش CNN، یلن به مدیران اجرایی و مدیران اجرایی گفته است که ممکن است در آینده ادغام بانک‌های بیشتری لازم باشد.

 اظهارات یلن پس از تصاحب بزرگ بانک فرست ریپابلیک توسط جی پی مورگان بیان می شود که ماه گذشته پیش از تصرف توسط دولت ایالات متحده سقوط کرد.

 جی پی مورگان چیس، بزرگترین بانک در ایالات متحده، حدود 173 میلیارد دلار وام، 30 میلیارد دلار اوراق بهادار و 92 میلیارد دلار سپرده، چه بیمه شده و چه بدون بیمه، خریداری کرد.

 جیمی دیمون، منتقد بیت کوین (BTC) و مدیر عامل این بانک، گفت: “دولت ما از ما و دیگران دعوت کرد تا گام برداریم، و ما این کار را انجام دادیم… این خرید به طور کلی به نفع شرکت ما است، برای سهامداران مفید است، به پیشرفت بیشتر استراتژی ثروت ما کمک می کند، و مکمل امتیاز فعلی ما است.”

در حالی که سهامداران دیمون و جی پی مورگان از این تصاحب راضی بودند، دیگران نگران تمرکز فزاینده قدرت در صنعت بودند.

 الیزابت وارن، دموکرات ماساچوست، که یکی از مخالفان سرسخت ارزهای دیجیتال نیز هست، طبق گزارش ها هشدار داد که اندازه جی پی مورگان در حال تبدیل شدن به یک تهدید بالقوه برای آمریکایی ها است.

Related Posts

Leave a comment