تیم اجرایی SafeMoon به چندین فقره کلاهبرداری متهم شد و دستگیر شد.

photo_2023-11-02_10-26-11

بر اساس اتهامات، این افراد 200 میلیون دلار از سرمایه سرمایه گذاران را برای صرف یک سبک زندگی مجلل اختلاس کردند.
کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در 1 نوامبر اعلام کرد که SafeMoon و سه تن از مدیران آن را به تقلب و فروش اوراق بهادار ثبت نشده در ارتباط با توکن SAFEMOON متهم می کند. وزارت دادگستری در همان زمان اتهاماتی را علیه این افراد اعلام کرد.

بر اساس ادعاهای SEC، کایل ناگی، خالق SafeMoon، جان کارونی مدیر عامل و مدیر ارشد فناوری توماس اسمیت، دارایی‌هایی به ارزش 200 میلیون دلار را از این پروژه خارج کردند و سرمایه‌های سرمایه‌گذار را به‌طور غیرقانونی اختلاس کردند. وزارت دادگستری این افراد را به توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری از اوراق بهادار، توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری با سیم و توطئه پولشویی متهم می کند.

همانطور که گفته می‌شود، متهمان عمداً سرمایه‌گذاران را گمراه کرده و میلیون‌ها دلار را با خرید یک خودروی اسپورت پورشه، سایر وسایل نقلیه لوکس و املاک و مستغلات، به طرح حریصانه آنها و ثروتمند کردن خود اختصاص دادند.»
SafeMoon که به عنوان یک «سکه میم TikTok» توصیف می‌شود، بین ۱۲ مارس تا ۲۰ آوریل ۲۰۲۱ ارزش ۵۵۰۰۰ درصدی را به دست آورد تا قبل از کشف آسیب‌پذیری‌ها در کد یک قرارداد هوشمند، به ارزش بیش از ۵ میلیارد دلار برسد. وزارت دادگستری ادعا کرد ارزش بازار به 8 میلیارد دلار افزایش یافته است.

بر اساس گزارش SEC، کارونی و اسمیت برای بالا بردن قیمت آن، سرمایه‌های خود را برای خرید SAFEMOON اختلاس کردند. کارونی همچنین متهم به پولشویی است.

Related Posts

Leave a comment