قیمت بیت کوین: چرا کودتای نظامی روسیه برای بازار کریپتو صعودی است!

photo_2023-06-25_13-51-27

با توجه به پیامدهایی که بازار نفت روسیه می‌تواند داشته باشد، بازار کریپتو و قیمت بیت‌کوین می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی از کودتا داشته باشد.
اخبار بازار ارزهای دیجیتال: گزارش‌هایی مبنی بر احتمال وقوع یک کودتای نظامی در روسیه به وجود می‌آید که می‌تواند یک تحول ژئوپلیتیکی بزرگ در مواجهه با جنگ اوکراین باشد. با توجه به تحولات گذشته در منطقه و واکنش بازار مالی متعاقب آن از زمان آغاز جنگ در سال 2022، بازارهای جهانی به احتمال زیاد هنگام باز شدن در روز دوشنبه، 26 ژوئن 2023، واکنش نشان خواهند داد. با توجه به پیامدهایی که بازار نفت و گاز روسیه به طور بالقوه می تواند بر بازارهای جهانی داشته باشد، تأثیر این تحولات را در پی خواهد داشت.

تحولات جاری در روسیه حاکی از اختلاف احتمالی یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور است. رئیس جمهور نسبت به “درهم شکستن” تلاش برای کودتای این گروه که شامل راهپیمایی از جنوب روسیه به سمت مسکو است، هشدار داد.

جنگ داخلی روسیه و تأثیر آن بر کریپتو
با توجه به اینکه روسیه یکی از تامین کنندگان اصلی نفت، گاز و سایر مواد خام برای بسیاری از کشورها است، چشم انداز یک جنگ داخلی تمام عیار می تواند به معنای تأثیر گسترده بر بازارهای جهانی باشد. از این رو، هر گونه کاهش قیمت سهام در روز دوشنبه می تواند به طور بالقوه به معنای افزایش قیمت بیت کوین و آلت کوین ها باشد. با این حال، واکنش بازار کریپتو به این وضعیت ممکن است بیشتر طول بکشد، زیرا معامله گران احتمالا بیت کوین را به عنوان دارایی امن تر در پی عدم اطمینان جهانی ترجیح می دهند.

همچنین، باید دید که وضعیت چقدر طول می‌کشد تا احساسات معامله‌گران عادی شود و کودتای داخلی چگونه بر تهاجم روسیه به اوکراین تأثیر می‌گذارد. مهمتر از آن، تلاش‌های قابل توجهی برای انحلال از طریق بازار کریپتو از سوی سرمایه‌گذاران روسی وجود دارد. ممکن است یادآوری شود که روسیه اخیراً پیش‌نویس قانونی را برای اجازه دادن به ارزهای دیجیتال برای تجارت بین‌المللی آماده کرده است. در آن زمان، این حرکت استراتژیک کشور برای هدف قرار دادن تسلط دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره تلقی می شد.

Related Posts

Leave a comment