مدیر عامل سابق توییتر می گوید دولت هند تهدید به بستن توییتر در جریان اعتراض کشاورزان می‌کند.

IMG_20230614_123326_919

 جک دورسی، مدیرعامل سابق توییتر مدعی است که دولت هند تهدید کرده است که توییتر را تعطیل می کند و به کارمندان حمله می کند. دولت هند این اتهامات را رد می کند.

جک دورسی، مدیر عامل سابق توییتر، اتهامات بزرگی را علیه دولت هند در دوران نارندرا مودی تکرار کرد. او گفت که دولت هند به توییتر دستور داد تا حساب‌ها را مسدود کند و پست‌های مربوط به اعتراضات کشاورزان را حذف کند، در غیر این صورت، پلتفرم رسانه‌های اجتماعی با تعطیلی و یورش به خانه‌های کارکنان توییتر هند مواجه شود.با این حال، دولت هند به طور کامل این اتهامات را رد کرد و آن را یک “دروغ آشکار” خواند. به گفته دولت هند، جک دورسی و تیم توییترش مکررا قوانین هند را نقض کردند و از سال 2020 تا 2022 نتوانستند از آن پیروی کنند. اطلاعات نادرست و اخبار جعلی در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند توییتر باعث شعله ور شدن خشونت در طول اعتراضات شد.

راجیو چاندراسخار، وزیر اتحادیه، جک دورسی را مورد انتقاد قرار می دهد و فاش می کند که هیچ کس مورد حمله قرار نگرفته یا به زندان فرستاده نشده است. توییتر به طور عادی کار می کرد و هرگز تعطیل نشد. این پلت فرم رسانه های اجتماعی تنها در ژوئن 2022 پس از وقوع رویدادهای مشابه در ایالات متحده، مطابقت کرد.

 توییتر پس از چند ساعت حساب‌های مسدود شده را بازیابی کرد و مدعی شد که حساب‌های مسدود شده متعلق به شرکت‌های رسانه‌ای، روزنامه‌نگاران، فعالان و سیاستمداران حق بنیادی آزادی بیان آنها را نقض می‌کند.

هدف توییتر تحت رهبری ایلان ماسک ترویج و حمایت از آزادی بیان و حقوق مردم است. ایلان ماسک گفت توییتر نمی‌تواند از آزادی بیان در هند حمایت کند. روز دوشنبه، لیندا یاکارینو، مدیرعامل جدید توییتر، اولین نظر عمومی خود را بیان کرد و تمرکز خود را بر آزادی بیان بیان کرد.

Related Posts

Leave a comment