وضعیت امروز بازار رمز ارزها

photo_2023-11-11_11-04-05

اتر با تایید Ethereum ETF بلک راک با بالاترین سطح 6 ماهه پیشتاز است. احساسات سرمایه‌گذاران تقویت می‌شود و روند صعودی را در کل نشان می‌دهد.


بیایید سه عامل اصلی تاثیرگذار بر رالی بازار ارزهای دیجیتال را بررسی کنیم.

سرمایه گذاران نهادی و مدیران صندوق به دنبال سرمایه گذاری در اتر هستند.
در 9 نوامبر، برنامه‌های BlackRock برای یک صندوق قابل معامله در بورس اتر (ETF) از طریق تشکیل پرونده 19b-4 که به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ارسال شده بود تأیید شد. پس از تایید، قیمت اتر 12.2 درصد افزایش یافت و برای اولین بار در چند ماه گذشته بهتر از بیت کوین بود.

نفوذ بالقوه بلک راک به بازار اتر نشان می دهد که سرمایه گذاران نهادی بیشتر به بازار ارزهای دیجیتال علاقه مند شده اند. مشارکت نهادی در بازار کریپتو می تواند منجر به هجوم قابل توجه سرمایه به بازار اتر شود و قیمت ها را بیشتر افزایش دهد.

جیمز سیفارت، تحلیلگر بلومبرگ، علاوه بر Ether ETF بالقوه بلک راک، می گوید که حداقل پنج شرکت تلاش خواهند کرد تا تایید SEC را به دست آورند.

علاقه فزاینده نهادی در حال بهبود احساسات در سراسر بازار است.
فعالیت در بازار گزینه‌ها نشان می‌دهد که عملکرد بهتر اتر تنها یک رویداد یکباره نیست و می‌تواند در کوتاه‌مدت ادامه یابد. بورس کالای شیکاگو (CME) که موسسات اصلی از آن استفاده می کنند، در 9 نوامبر پس از حذف یک میلیارد دلار سود باز از بازار، از معاملات آتی Binance پیشی گرفت.

قابل توجه است که این تغییر عمده رژیم در روزی اتفاق می افتد که بلک راک تایید کرد که ETF آنها تایید می شود.

سرمایه گذاران نهادی تنها گروهی نیستند که نسبت به بازار کریپتو خوش بین هستند. همانطور که با شاخص ترس و طمع بیت کوین اندازه گیری می شود، احساسات بهبود یافته را می توان در خرده فروشی ها نیز مشاهده کرد و به افزایش 23 واحدی در ماه گذشته اشاره کرد.
احساسات مثبت در بازار کریپتو در سراسر اکوسیستم موج می زند. حجم معاملات بیت کوین و بازار کریپتو در 9 نوامبر به 44.1 میلیارد دلار رسید. این افزایش بالاترین سطح کل حجم معاملات از 14 مارس است.

کل حجم معاملات بازار کریپتو
حجم معاملات تنها معیاری نیست که در حال شکستن رکوردهای چند ماهه است. ارزش کل قفل شده (TVL) در 9 نوامبر به بالاترین سطح خود از 3 ژوئن رسیده است. افزایش TVL به 46.5 میلیارد دلار نشان دهنده افزایش 3.7 درصدی در 24 ساعت است.


در حالی که بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها هنوز رویدادهای ریسکی دارند که می‌توانند بر قیمت تأثیر بگذارند، افزایش علاقه سازمانی و بهبود حجم معاملات نشانه‌های قوی‌ای هستند که ممکن است بازار نزولی به پایان رسیده باشد.


به طور کلی، بازارهای کریپتو به احتمال زیاد همچنان نوسان قیمت را تجربه خواهند کرد. در حالی که منافع نهادی مثبت باعث افزایش کوتاه مدت قیمت ارزهای دیجیتال می شود، واکنش بازار به هرگونه اقدام اجرایی جدید یا رکود اقتصادی تعیین کننده واقعی جهتی است که بازار انتخاب می کند.

منبع : cointelegraph

Related Posts

Leave a comment