کاردانو به تازگی به یک نقطه عطف بزرگ در فضای دیفای دست یافته است.

photo_2023-12-09_12-15-54

کاردانو از نظر کل ارزش قفل شده (TVL) با بالاترین رکورد اخیر در 343 میلیون دلار به 10 مورد برتر رسیده است. تبلیغات این نقطه عطف برای بلاک چین کاردانو نشان دهنده علاقه و مشارکت در اکوسیستم DeFi آن است.
رهبران فعلی DeFi اکوسیستم DeFi تحت سلطه چندین بازیگر کلیدی است. اتریوم با TVL 29.537 میلیارد دلاری در اوج قرار دارد. پس از آن Tron قرار دارد که دارای TVL 8.104 میلیارد دلاری است. پس از آن BSC (زنجیره هوشمند بایننس) قرار دارد که دارای TVL 3.084 میلیارد دلاری است. Arbitrum، یک راه حل لایه 2 اتریوم، با TVL 2.339 میلیارد دلار در رتبه چهارم قرار دارد.
Polygon، یکی دیگر از راه حل های مقیاس پذیری اتریوم، با TVL 885.65 میلیون دلار در رتبه پنجم ایستاده است. Optimism، همچنین یک شبکه لایه ۲ اتریوم، با ۸۲۵.۲۳ میلیون دلار در رتبه ششم قرار دارد. Solana، که به خاطر بلاک چین با کارایی بالا شناخته می شود، با TVL 810.36 میلیون دلاری، در رتبه هفتم قرار دارد و با تراکنش های سریع و کارمزدهای پایین خود جلب توجه می کند آوالانچ با 754.1 میلیون دلار جایگاه هشتم را به خود اختصاص داده است.
Cronos با TVL 353.35 میلیون دلار در جایگاه نهم قرار دارد. سرانجام، کاردانو، در رتبه دهم، پس از تجدید حیات اخیر زنجیره در صحنه DeFi، فهرست را تکمیل می کند. پروژه های برتر Cardano رشد Cardano در فضای DeFi توسط پروتکل های مختلفی هدایت می شود که به افزایش TVL آن کمک کرده است. Indigo، یک پروتکل CDP، با TVL 84.92 میلیون دلار پیشتاز است. Minswap، یک صرافی غیرمتمرکز، با 79.8 میلیون دلار فاصله چندانی ندارد.
پروتکل های دیگری مانند Liqwid (وام دادن)، Djed Stablecoin (استیبل کوین غیرمتمرکز) و MuesliSwap (DEX) تنوع پیشنهادات DeFi Cardano را بیشتر به نمایش می گذارند.

منبع : u.today

Related Posts

Leave a comment