السالوادور سفارت بیت کوین خود را در آمریکا افتتاح خواهد کرد.

6d3cffd4-69c8-4431-a08c-64c489946470

بیت کوین، بزرگ‌ ترین ارز دیجیتال جهان در حال متصل کردن کشورهای بیشتری به یکدیگر است. در همین راستا، دولت السالوادور، اولین پذیرنده این رمز ارز به‌عنوان ارز قانونی، در حال افتتاح سفارت بیت کوین خود در کشور آمریکا است. السالوادور در سال 2021 بیت کوین را به ارز قانونی کشور تبدل کرد و از آن زمان در حال گسترش استراتژی خود پیرامون این رمز ارز بوده است.

سفارت بیت کوین السالوادور در آمریکا

به نقل از کوین تلگراف، این کشور اکنون از همکاری خود با دولت فدرال ایالت تگزاس در آمریکا خبر داده است. هدف این همکاری بین دولتی راه‌اندازی و تأسیس سفارت بیت کوین یا دفتر نمایندگی السالوادور در تگزاس است تا مقامات این دو با همکاری یکدیگر روی گسترش پذیرش بیت کوین کار کنند.

میلنا مایورگا (Milena Mayorga)، سفیر السالوادور در خاک آمریکا روز 14 فوریه و در یک پست توییتری همکاری میان دو دولت را اعلام کرد. وی اشاره داشت که در ملاقاتی با جو اسپارزا (Joe Esparza)، معاون وزیر خارجه دولت فدرال تگزاس درباره باز شدن دومین سفارت بیت کوین و گسترش پروژه‌های مبادلات اقتصادی و تجاری صحبت کرده است.

این ابتکار بیت کوینی السالوادور تنها چند ماه پس‌ازآن صورت گرفته است که این کشور اولین سفارت بیت کوین خود را در شهر جنوبی لوگانو در کشور سوئیس راه‌اندازی کرد. در ارتباط با این اقدام، دو حوزه قضایی حامی کریپتو شروع به کار کردند تا یک حضور فیزیکی دولتی برای ارتقای همکاری در مؤسسات آموزشی و تحقیقاتی مرتبط با بیت کوین ایجاد کنند.

سامسون مو (Samson Mow)، مدیر استراتژی سابق شرکت بلاک استریم اخیراً گفته است که سفارت بیت کوین می‌تواند گام بعدی برای دولت‌ها و شهرهای پذیرنده بیت کوین باشد. وی افزود که چنین نوآوری‌هایی می‌تواند نشان‌دهنده همکاری میان کشورها برای توسعه ابتکارهای تازه میان دولت‌های مختلف و با هدف پذیرش بیشتر بیت کوین باشد.

باید اشاره داشت که تگزاس یکی از ایالت‌های آمریکا است که دوستدار ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود و تاکنون با هدف پذیرش بیشتر قوانین تجاری نسبت به خوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال، قوانین زیادی را تصویب کرده است. علاوه بر آن، ایالت تگزاس خانه برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ماینر بیت کوین در آمریکای شمالی است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ریوت بلاک چین (Riot Blockchain) و کور ساینتیفیک اشاره کرد

Related Posts

Leave a comment