پلتفرم TBD جک دورسی جعبه ابزار جدید Web5 را معرفی کرد.

IMG_20230520_100854_647

مجموعه ابزار Web5 می خواهد کنترل داده ها و هویت را به دست کاربران بسپارد.TBD بخشی از شرکت فین‌تک بلاک، که توسط مدیرعامل جک دورسی هدایت می‌شود، یک پلتفرم وب غیرمتمرکز جدید Web5 را در بیت‌کوین 2023 در میامی در 19 می معرفی کرد.

این پلتفرم با هدف معرفی «هویت غیرمتمرکز و ذخیره‌سازی داده» به برنامه‌ها، در نتیجه به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا از این فناوری برای ایجاد «تجربه‌های کاربر لذت‌بخش و در عین حال بازگرداندن مالکیت داده‌ها و هویت به افراد» استفاده کنند.

پلتفرم Dorsey’s Web5 همچنین به دنبال معرفی چندین مؤلفه کلیدی برای تسهیل این تجربه وب غیرمتمرکز است.  تحت این پلتفرم، کیف پول ها به عنوان عامل عمل خواهند کرد و تعاملات هویتی و داده ای را برای افراد و موسسات تسهیل می کنند.  گره‌های وب غیرمتمرکز به‌عنوان ذخیره‌سازی داده‌های شخصی عمل می‌کنند و به‌طور ایمن داده‌های عمومی و رمزگذاری‌شده را نگه می‌دارند، در حالی که برنامه‌های وب غیرمتمرکز از قابلیت‌های هویت غیرمتمرکز و ذخیره‌سازی داده‌ها برای بهبود تجربیات کاربر استفاده می‌کنند.

علاوه بر این، پلتفرم Web5 از شناسه های غیرمتمرکز (DID) نیز استفاده می کند، که استانداردهای بین المللی شناخته شده ای برای شناسه هایی هستند که توسط افراد ایجاد و کنترل می شوند و اتکا به نهادهای متمرکز را از بین می برند.  این پلتفرم همچنین خدمات هویت مستقل و کیت‌های توسعه نرم‌افزار را در خود جای خواهد داد که ابزارهای لازم را برای استفاده از DID و اعتبارنامه‌های قابل تأیید فراهم می‌کند.

در سال‌های اخیر، دورسی – که توییتر را تأسیس کرد – از یک «پروتکل آزاد و باز» برای رسانه‌های اجتماعی دفاع کرده است. دورسی در حال ساخت «Web5» با استفاده از بیت کوین است.

Related Posts

Leave a comment