بایننس به دلیل انحصار بازار ارزدیجیتال با پیگرد قانونی مواجه شد.

photo_2023-10-04_10-46-45

بلومبرگ گزارش داد، صرافی برتر ارزهای دیجیتال بایننس با شکایتی مواجه است که ادعا می کند به دلیل تلاش برای انحصار بازار پلتفرم ارزهای دیجیتال، قوانین اوراق بهادار و رقابت را نقض کرده است. این شکایت به مجموعه‌ای از توییت‌های ارسال شده توسط Changpeng “CZ” Zhao، مدیر عامل بایننس در اوایل نوامبر، کمی قبل از مرگ FTX، اشاره کرد. گفته می شود که این توییت ها تأثیر قابل توجهی بر سرنوشت FTX داشته است. ژائو متهم است که پس از ایجاد نگرانی در مورد رمز ارزهای دیجیتال صادر شده توسط FTX، FTX را تحریک کرده است و در 6 نوامبر، ژائو تصمیم بایننس برای انحلال دارایی های خود در توکن ابزار FTX FTT را فاش کرد.
بر اساس یک طرح دعوای دسته جمعی پیشنهادی که دوشنبه در دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه شمالی کالیفرنیا ارائه شد، شاکی نیر لاهاو، یک سرمایه گذار رمزارز، بایننس را به نقض قانون بورس اوراق بهادار و همچنین قانون رقابت ناعادلانه کالیفرنیا با ممانعت از پلتفرم های معاملاتی رقبا متهم کرد.
سال گذشته، FTX پس از اینکه بایننس از طرح خرید آن عقب نشینی کرد، اعلام ورشکستگی کرد. در همین حال، انتظار می‌رود که سام بنکمن-فرید، مدیر عامل سابق FTX، به اتهام سرقت میلیاردها دلار از کاربران صرافی ارز دیجیتال FTX خود، بیش از یک سال پس از سقوط این شرکت، بازارها را شگفت‌زده کرد و شهرت او را لکه‌دار کرد، روز سه‌شنبه محاکمه شود. به گفته دادستان های فدرال، این میلیاردر 31 ساله سابق از زمان تاسیس FTX در سال 2019 تا ورشکستگی آن در نوامبر 2022 برای حمایت از صندوق سرمایه گذاری خود، Alameda Research، خرید اقامتگاه های مجلل و موارد دیگر، از مشتریان FTX سرقت می کرد.

Related Posts

Leave a comment