کره جنوبی اولین لایحه دارایی های رمزنگاری را در میان مشکلات نظارتی در ایالات متحده تصویب کرد.

photo_2023-07-01_10-04-35

مجلس ملی کره جنوبی “قانون محافظت از کاربران دارایی مجازی” را برای تنظیم صنعت کریپتو تصویب کرد.
کره جنوبی روز جمعه اولین لایحه دارایی مجازی مستقل خود را برای تقویت حمایت از سرمایه گذاران در زمانی که صنعت کریپتو با چالش های نظارتی در سایر کشورها، به ویژه در ایالات متحده مواجه است، تصویب کرد. هدف این قانون افزایش نظارت بر کریپتو و محافظت از سرمایه گذاران در برابر رویدادهایی مانند بحران Terra-LUNA ناشی از دو کوون، بنیانگذار Terra است.
مجلس ملی کره جنوبی “قانون حفاظت از کاربر دارایی مجازی” را در جلسه عمومی در 30 ژوئن تصویب کرد. این قانون شامل 19 لایحه مربوط به رمزنگاری است که دارایی های دیجیتال را تعریف می کند. مجازات برای جرائمی مانند استفاده از اطلاعات غیر عمومی، دستکاری بازار، و اعمال ناعادلانه؛ و قدرت نظارت بیشتری را به کمیسیون خدمات مالی (FSC) می دهد.
ما برای مرحله دوم قانون گذاری دارایی های مجازی قبل از اجرای قانون آماده خواهیم شد. ما به طور فعال با سازمان های مربوطه مانند وزارت راهبردی و دارایی، وزارت علوم و فناوری، وزارت دادگستری، وزارت امنیت اداری، دادستانی، پلیس، بانک کره و خدمات نظارت مالی مذاکره خواهیم کرد. و اقدامات مختلف را برای ایجاد یک سیستم انضباط بازار ترویج کنند.

FSC بر اپراتورهای رمزنگاری و متولیان رمزنگاری نظارت خواهد کرد، بانک کره می‌تواند چنین پلتفرم‌های کریپتو را بررسی کند و پوشش بیمه، وجوه ذخیره و نگهداری سوابق ضروری است. این قوانین دارایی های مجازی مانند بیت کوین را پوشش می دهد، در حالی که توکن هایی که اوراق بهادار تلقی می شوند تحت قانون بازار سرمایه قرار می گیرند.

دادستان ها به دنبال استرداد دو کوون به کشور هستند
دادستان های کره جنوبی به دنبال استرداد دو کوون به این کشور برای بحران Terra-LUNA در سال 2022 هستند که حداقل 40 میلیارد دلار از ثروت سرمایه گذاران را از بین برد. به گفته دادستان، دو کوون ممکن است در کره جنوبی با 40 سال زندان روبرو شود.

در همین حال، دادستان های سوئیسی به درخواست دفتر دادستان فدرال نیویورک و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) دارایی های کریپتو و ارزهای فیات مربوط به آزمایشگاه Terraform و یکی از بنیانگذاران دو کوون در بانک دارایی دیجیتال Sygnum را مسدود کردند.

Related Posts

Leave a comment