بانک SVB-Friendly Bank در حال مذاکره برای فروش خود است .

photo_2023-03-11_21-08-57

طبق گزارش ها، sVB Financial، شرکت مادر بانک سیلیکون ولی، در حال مذاکره برای فروش خود است. دیوید فابر از CNBC این خبر را روز پنجشنبه اعلام کرد و اظهار داشت که SVB Financial مشاورانی را برای فروش استخدام کرده است و چندین موسسه مالی بزرگ به این بانک علاقه نشان داده اند.
این خبر در بحبوحه نگرانی‌ها درباره ثبات مالی بانک منتشر می‌شود، زیرا سهام آن در روز پنجشنبه پس از افشای فروش دارایی‌ها و سهام برای جمع‌آوری سرمایه، بیش از 60 درصد کاهش یافت. این هشدار در حالی است که استارت‌آپ‌های کریپتو برای یافتن گزینه‌های بانکی بادوام تلاش می‌کنند. sVB Financial به دلیل حمایت از شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر دوستدار رمزنگاری شناخته شده است و سقوط آن ضربه دیگری به بخش بانکداری دوستدار رمزنگاری خواهد بود.
در اوایل این هفته، Silvergate Capital اعلام کرد که پس از فروش دارایی‌های خود با زیان هنگفت، بخش بانکی خود را تعطیل می‌کند تا در بحبوحه رکود گسترده‌تر بازار کریپتو، بیش از 8 میلیارد دلار برداشت را پوشش دهد. وکیل مرتبط Pro-Ripple دارندگان اتریوم (ETH) را به اقدام در پی این حادثه فرا می خواند SVB Financial هنوز در مورد فروش احتمالی اظهارنظری نکرده است، اما این خبر قبلاً بر سهام آن تأثیر گذاشته است که همچنان متوقف شده است. انتظار می رود این شرکت به زودی اطلاعات بیشتری را منتشر کند. با این حال، فابر نشان می‌دهد که جریان خروجی سپرده‌های بانک سیلیکون ولی از فرآیند فروش پیشی می‌گیرد، زیرا بانک برای افزایش سرمایه در میان آشفتگی فعلی بازار تلاش می‌کند. این یک توسعه نگران کننده است، زیرا خروج سپرده ها می تواند بسیار سریع حرکت کند و بانک را در موقعیت آسیب پذیری قرار دهد. علیرغم استخدام مشاوران برای فروش، این روند ممکن است به اندازه کافی سریع برای رفع نگرانی های نقدینگی بانک پیش نرود.

Related Posts

Leave a comment